گروه مهندسی کامپیوتر

دانشگاه آموزش عالی نواورآن

گروه مهندسی کامپیوتر

دانشگاه آموزش عالی نواورآن

گروه مهندسی کامپیوتر

با امن ترین گوشی هوشمند موجود در دنیا آشنا شوید!

چهارشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۵۸ ق.ظ

شرکت سایلنت سرکل از جدیدترین محصول خود با عنوان Blackphone 2 رونمایی کرده که ادعا می‌کند امن‌ترین گوشی هموشمند موجود در بازار است.

 در حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند به سمت استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز به‌منظور سهولت استفاده کاربران پیش می‌رود. صفحه‌نمایش‌های خمیده، پردازنده‌های قدرتمندتر و لوازم جانبی مختلف ازجمله مونوپادها برای گرفتن عکس‌های دسته جمعی از جمله مسائل به روز بازار گوشی‌های همراه هوشمند هستند. اما یکی از مواردی که شاید امروزه کمتر به آن توجه شود، امنیت گوشی‌های هوشمند است.

ادامه موضوع را در ادامه مطلب ببنیند...




شرکت سایلنت سرکل در این میان از جدیدترین محصول خود با عنوان Blackphone 2 رونمایی کرده که ادعا می‌کند امن‌ترین گوشی هموشمند موجود در بازار است. مدیران این شرکت معتقدند شاید از نظر ظاهری Blackphone 2 رقیبی برای گوشی‌های امروزی نباشند اما از نظر سخت افزاری و امنیتی چیزی کم ندارند.

از جمله مشخصات سخت افزاری Blackphone 2 می‌توان به صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن فول اچ دی و شیشه گوریلا 3 با استحکام بالا، پردازنده کوالکام 64 بیتی 8 هسته ای، رم 3 گیگابایتی، باتری 3060 میلی آمپری جداشدنی، سیستم شارژ سریع و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی اکس سی اشاره کرد. 

اما آنچه Blackphone 2 متمایز می‌کند بخش نرم افزاری آن است. شرکت سایلنت سرکل از سیستم عامل اختصاصی خود با عنوان private Os1.1 با چندین لایه امنیتی جدید بر روی سیستم عامل گوگل برای Blackphone 2 استفاده می‌کند. بر روی این سیستم عامل رابط کاربری Spaces قرار گرفته است که می‌تواند بخش‌های مختلف گوشی شما را رمزنگاری کرده و امن نگه دارد. این لایه‌های امنیتی در واقع مشابه یک سیستم مجازی عمل کرده که محیط یک گوشی مجزا را در داخل گوشی شما شبیه سازی می‌کند. 

کاربر می‌تواند برای هر سرویس یا اپلیکیشن بر روی گوشی خود کلمه کاربری و رمز عبور مجزا تعیین کرده و سطح دسترسی مشخص کند.   



سرویس ها و اپلیکیشن های پیش فرضی که به همراه گوشی عرضه می‌شوند نیز با عنوان "بسته خاموش" (SILENT SUITE) در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. دفترچه تلفن سایلنت، بخش پیام رسان سایلنت و بخش تماس‌های سایلنت همگی ارتباطات کاربر را رمزنگاری کرده و همگی با رمزهای عبور جداگانه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی