گروه مهندسی کامپیوتر

دانشگاه آموزش عالی نواورآن

گروه مهندسی کامپیوتر

دانشگاه آموزش عالی نواورآن

گروه مهندسی کامپیوتر

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

سلام،

من مسعود آزادبخت هستم دانشجوی کارشناسی ناپیوسته کامپیوتر و در این بلاگ میخوام آموزش هایی رو در مورد برنامه نویسی،سیستم عامل و نرم افزار های کاربردی قرار بدم و امیدوارم که مورد توجهتون قرار بگیره..

دوستانی که قصد فعالیت در وبلاگ رو به عنوان نویسنده دارند با عنوان"نویسندگی" نظر بدهند تا فعال شوند.

دوستانی که مایل به تبادل لینک و بنر هستند در قسمت نظرات همین پست اعلام کنند تا لینکشون کنم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۱۵
masoud azadbakht

سلام خدمت همه امروز میخوام مقایسه دو رشته در سی شارپ رو خدمتتون بگم...


تو دات نت یه کلاسی داریم به نامstring که برای کار با رشته ها طراحی شده و این کلاس تابعی داره به نام Equal که دو رشته رو میگیره و با هم مقایسه میکنه و اگر برابر بودند مقدار true بر میگردونه در غیر اینصورت مقدار false که در ادامه نحوه استفاده از این تابع بیان شده...


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۵۶
masoud azadbakht

به نام خدا
آشنایی مقدماتی با DNS (Domain Name System)

اگر به طور مقدماتی با بستن یک شبکه آشنا شده باشید می دانید که یک کامپیوتر در یک شبکه دارای یک نام خاص می باشد و دیگر کامپیوترهای شبکه این کامپیوتر را با اسم آن می شناسند و می دانید که اگر شبکه ما به یک شبکه بزرگتر به نام اینترنت متصل باشد این کامپیوتر در شبکه بزرگتر یعنی اینترنت با یک آدرس به نام IP Address شناخته می شود.به نظر شما کامپیوتر من که الآن در یک شبکه عضو است توسط کامپیوتر همسایه اش به کمک IP Address شناخته می شود یا به کمک نامی که مدیر این شبکه برایش معرفی کرده است؟برای کامپیوتری در یک شبکه دیگر چطور؟

در واقع کامپیوتر ما درشبکه محلیمان یک نام دارد و در شبکه جهانی نامی دیگر!

برای عامیانه کردن موضوع یک شخص با نام David  را در نظر بگیرید؛ برای ارتباط با این شخص باید به کمک تلفن او با او ارتباط برقرار کرد.حال اگر این شخص تلفن جدیدی بخرد ما چگونه به او مرتبط شویم ؟در واقع این شخص همان David است که در شبکه اپراتور تلفن آدرس دیگری را برگزیده.تنها کسی که می تواند ما را به او مرتبط کند راهنمایی است که بداند David در اپراتور اکنون دارای چه آدرسی است و به طور کلی بداند هر شخصی که مشترکی از اپراتور است چه شماره تلفنی دارد.کار پروتکلDNS کاری شبیه به این مبدل نام به شماره تلفن است.

DNS یکی از پروتکل های لایه کاربرد است و وظیفه آن تبدیل نام کامپیوتر در شبکه به IP Address می باشد در واقع کار DNS شبیه 118در شبکه تلفن می باشد.در پروتکل DNS دو طرف درگیر کار با پروتکل می باشند:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۳۰
masoud azadbakht

همان طور که میدانید هر دو مرورگر مطرح و کاربرپسند امروزه که فایرفاکس و کروم هستند از قابلیت مرور مخفی وب استفاده میکنند. وقتی در این حالت به مرور وب می پردازید سوابق در تاریخچه ضبظ نمی شود و همچنین چیزی بر روی کچ مرورگر باقی نمی ماند. با این کار نیازی به پاک کردن کچ مرورگر بعد از وب گردی نیست. ضمن اینکه شاید نخواهید کل کچ و تاریخچه مرورگر خود را پاک کنید و فقط بخواهید مدتی را مخفی به مرور وب بپردازید.

همواره با استفاده از منوی File در هر دو مرورگر می توانید حالت مخفی ایجاد کنید. اما راه حل ساده و دایمی برای این کار ایجاد شورت کات یا میانبر بر روی دسکتاپ شما است. این کار بسیار ساده است . در کمتر از یک دقیقه انجام می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۱۰
masoud azadbakht