گروه مهندسی کامپیوتر

دانشگاه آموزش عالی نواورآن

گروه مهندسی کامپیوتر

دانشگاه آموزش عالی نواورآن

گروه مهندسی کامپیوتر

ایجاد میانبر برای حالت مخفی مرورگر

پنجشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۱۰ ب.ظ

همان طور که میدانید هر دو مرورگر مطرح و کاربرپسند امروزه که فایرفاکس و کروم هستند از قابلیت مرور مخفی وب استفاده میکنند. وقتی در این حالت به مرور وب می پردازید سوابق در تاریخچه ضبظ نمی شود و همچنین چیزی بر روی کچ مرورگر باقی نمی ماند. با این کار نیازی به پاک کردن کچ مرورگر بعد از وب گردی نیست. ضمن اینکه شاید نخواهید کل کچ و تاریخچه مرورگر خود را پاک کنید و فقط بخواهید مدتی را مخفی به مرور وب بپردازید.

همواره با استفاده از منوی File در هر دو مرورگر می توانید حالت مخفی ایجاد کنید. اما راه حل ساده و دایمی برای این کار ایجاد شورت کات یا میانبر بر روی دسکتاپ شما است. این کار بسیار ساده است . در کمتر از یک دقیقه انجام می شود.




1-مرورگر فایرفاکس

موزیلا

برای ایجاد یک میانبر حالت مخفی فایرفاکس ابتدا میانبر فایرفاکس که بر روی دسکتاپ شما است را کپی کنید و به داخل یک فولدر دیگر بیاورید و نام آن را تغییر دهید مثلاً بگذارید Private Fox

حالا بر روی شورت کات کلیک راست کنید و در بخش Target و بعد از علامت گیومه عبارت private- را تایپ کنید. (شکل فوق) حالا OK کنید و شورت کات را بر روی دسکتاپ خود قرار دهید. چون نام آن را تغییر داده اید رونویسی نمی شود و می توانید هر دو حالت عادی و مخفی مرورگر را با یک کلیک اجرا کنید. دقت کنید باید مرورگر بسته باشد تا با حالت جدید اجرا شود.

2-مرورگر کروم

گوگل کروم

به طور مشابه قبل شورت کات کروم را به یک فولدر دیگر بیاورید و نام آن را مثلاً بگذارید Private Chrome

حالا بر روی شورت کات کلیک راست کنید و در بخش Target و بعد از علامت گیومه عبارت incognito- را تایپ کنید. (شکل فوق) حالا OK کنید و شورت کات را بر روی دسکتاپ خود قرار دهید. چون نام آن را تغییر داده اید رونویسی نمی شود و می توانید هر دو حالت عادی و مخفی مرورگر را با یک کلیک اجرا کنید. دقت کنید باید مرورگر بسته باشد تا با حالت جدید اجرا شود.

به همین سادگی!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۰۷
masoud azadbakht

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی